środa, 8 października 2014

Tarteletki zapiekane z figami


Pod koniec sezonu figowego , kiedy je można spotkać w każdym markecie i każdym warzywniaku, proponuję nie opierać się im. Wybrać te dojrzałe  pięknie fioletowe i coś z nich upichcić. Moja propozycja to  figi zanurzone w cudownej piance serowo - śmietanowej. Palce lizać!


SKŁADNIKI NA KRUCHE CIASTO
  • 130 g masła o temperaturze pokojowej
  • 1 żółtko
  • 35 ml mleka o temperaturze pokojowej
  • 180 g mąki
  • 1/2 łyżeczki cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki soli


OWOCE

Umyć i osuszyć, następnie odciąć szypułki i pokroić w grube plastry

KREM 

  • 200 ml śmietany kremówki
  • 250 g serka mascarpone
  • Cukier puder wg uznania ( użyłam 2 łyżeczek)



Wszystkie składniki na ciasto połączyć i ugnieść. Uformować kulkę, zawinąć w folię spożywczą i schłodzić  w lodówce przez minimum 2 godziny.

Foremki do tarteletek  (5 szt o średnicy 8 cm) wysmarować masłem i oprószyć mąką. Schłodzone ciasto rozwałkować na ok. 3 mm. grubości i wyłożyć nim foremki. Powykuwać widelcem i z chłodzić w lodówce przez 30 min.

Piekarnik nagrzać do 190 stopni, piec z obciążeniem przez 20 min (na ciasto położyłam papier do pieczenia i  wysypałam ryż) po tym czasie wyjąc z piekarnika i lekko przestudzić.

Następnie ubić śmietanę z cukrem pudrem, dodać serek i wymieszać. Krem gotowy!


Na przestudzone ciasto nałożyć krem i poukładać plastry fig.

Ponownie wsadzić do piekarnianka zapiekać  jeszcze przez 10 min. 



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz